čtvrtek 3. září 2009

Freevox či Geexbox na flashku

Použil jsem tento obraz z distrowatch.
Je potřeba mít syslinux a mbr

sudo apt-get install syslinux mbr fdisk

použil jsem fat16 pro /dev/sdb1

Geexbox je malý, takže stačí 100MB partišna. Zobrazil jsem si zařízení:

sudo fdisk -l

Otevřel jsem příslušný disk

sudo fdisk /dev/sdb

rozdělil pomocí příkazů:
n(zadat 1(jako první),začátek nechat default, konec zapsat takto +100M)
vytvoril jsem si jeste druhy oddíl pro ukládání dat na 1.9GB

zapsat na disk pomocí w

Instalovat tabulku a syslinux
install-mbr /dev/sdb
syslinux -f /dev/sdb1

mkfs.vfat -n GEEXBOX /dev/sdb1


mkdir virtual
sudo mount -o loop geexbox-sherkhan-20061231-en.i386.iso virtual
sudo mkdir /media/GEEXBOX
sudo mount /dev/sdb1 /media/GEEXBOX
cp -r virtual/* /media/GEEXBOX

Ve složce /media/GEEXBOX/GEEXBOX/boot/ je soubor isolinux.cfg

cp /media/GEEXBOX/GEEXBOX/boot/isolinux.cfg /media/GEEXBOX/syslinux.cfg
gedit /media/GEEXBOX/syslinux.cfg
Ještě upravit položky menu: boot=sdb1 (místo cdrom) a uložit.

Nikdy jsem to takhle ručně nedělal, takže jsem se zasekl, protože při bootu z flashky hlasil syslinux, že nemůže najít kernel. Problém je pouze v umístění příslušných souborů podle toho, kam odkazuje syslinux.cfg u jednotlivých položek menu.
Takže, buď vytvořit odkaz v /media/GEEXBOX/ na kernel vmlinuz a initrd.gz nebo tyto soubory přesunout do tohoto rootu flashky. Nebo upravit u položek menu v syslinux.cfg cestu.

Pro jistotu ještě zadat

sync


a restartovat. Bios musí poporovat boot z USB. Je potřeba ho povolit, pokud není. Také je dobré nastavit pořadí zařízení pro zavádění.

Přehrává to skvěle filmy, hudbu a prohlíží fotky v pěknem GUI, ještě jsem ale nezkusil titulky. Tam to asi bude stejné jako u GEEXBOXU 1.2.3

Žádné komentáře:

Okomentovat